Vabilo na čiščenje planinskih poti

Dogodki

Spoštovani ljubitelji čistih planinskih poti.

Na UO PD SG smo se dogovorili, da sodelujemo v svetovni akciji čiščenja našega onesnaženega planeta.

Glavno akcijo bi izpeljali v petek 14.septembra.

Dobimo se v petek ob 8.uri dopoldne pri gostišču PREŠA na Legnu. Tu dobimo: vrečke, malico in pijačo. Po dogovoru bi se razporedili na različne poti.

Tisti, ki ste ta dan zasedeni, se lahko priključite skupni akciji v soboto, ki jo organizira Turistično društvo SG. Nekateri so se odločili za čiščenje že v četrtek popoldne.

Vabljeni,
UO PD Slovenj Gradec.

Markacisti PD Slovenj Gradec obnovili Učno pot na Rahtel

Novice

Markacisti Planinskega društva Slovenj Gradec, pod vodstvom načelnika markacistov Slavka Pogorelčnika Popija,  so na pobudo Turističnega  društva Slovenj Gradec in njihovega predsednika Petra Cesarja v letošnjem poletnem času obnovili, popravili in očistili Učno pot na Rahtel, ki bo obiskovalce in pohodnike v septembru v  Trisu pohodov pričakala v lepih jesenskih barvah in skrbno urejena.

Pri urejanja poti so sodelovali in krepko delali  dolgoletni markacisti PD Slovenj Gradec: Marijan Popič, Marijan Krevh, Stanko Otič, njihov načelnik Slavko Pogorelčnik in naš planinski prijatelj Lipi, ki je vedno takoj pripravljen za akcijo. Opravili so 30 skupinskih delovnih ur, očistili 20 kanalov za odvod vode. Postavili so 7 nadomestnih drogov in namestili 12 novih smernic poti. Pot je bila mestoma že preraščena, zato so skrbno obrezali veje in nižje rastlinje.

Mnogi obiskovalci te mestne priljubljene poti so jih pri delu vzpodbujali in pohvalili, saj vsak pohodnik bolj sproščeno stopa po urejeni in označeni poti. Vsekakor pa je taka meddruštvena složna pomoč v strokovnem pristopu vredna vse pohvala in ustvarjalen model meddruštvenega sodelovanja tudi še v naprej.

Marjeta Škorja
PD Slovenj Gradec

Vabilo na pohod na TRDINOV VRH (1178 m)

Dogodki

Peljemo se iz Slovenj Gradca proti Novemu Mestu, do vasi Gabrje. Pot nas po gozdni markerani poti vodi do Koče na Gospodični (822 m), od tu pa na najvišji vrh Gorjancev – Trdinov vrh (1178 m). Nadaljujemo mimo vojašnice in se spostimo do koče Sv. Miklavž (964 m), od tu po do Gospodične do izhodišča.

Kdaj?
Sobota, 15.9.2018

Več info:

Vabilo na pohod Zelenica – Roblekov dom

Dogodki

Pohod pričnemo na Ljubelju – do doma na Zelenici – pod Begunjščico do Roblekovega doma in naprej do koče na Planini Prevala. Sestopimo nazaj do izhodišča na Ljubelju, kjer nas čaka prevoz.

nedelja, 2.9.2018

VEČ INFORMACIJ

Vabilo na pohod na Triglav (2864 m)

Dogodki

Pohod pričnemo v dolini Krma – do doma na Planiki – vrh Triglava – sestopimo nazaj do Planike, kjer je tudi prenočišče. Drugi dan nadaljujemo pot do Vodnikovega doma in do Pokljuke, kjer nas čaka prevoz.

Sobota in nedelja, 25. in 26.8.2018

VEČ INFORMACIJ

SREBRNI DOLOMITI PD SLOVENJ GRADEC

Poročilo

V petek in soboto, 20. in 21. julija je PD Slovenj Gradec izvedlo planinsko turo v Dolomite. Tokrat že 25. leto zaporedoma – srebrni jubilej.

Ko smo leta 1989 zaključevali naše šolanje vodnikov, so nam naši voditelji hvalili lepote Dolomitov. Iskal sem podatke in leta 1994 nam je s pomočjo našega vodnika Mihaela Zajec uspela osvojitev Marmolade (3343 m.n.v), najvišjega vrha Dolomitov. Pri vožnji čez slikovite prelaze so me Dolomiti takoj prevzeli. Tako smo naslednje leto začeli z načrtnim osvajanjem Dolomitov najprej po ferratah, čez pet let pa tudi po lažjih turah za manj izkušene planince. Vsako leto smo bili v drugi dolomitski skupini in tako obiskali skoraj vse skupine: Sixtinske Dolomite, grupo Gaisler, grupo Sella, grupo Rosengarten, Latamar, Ritten, Schlern, grupo Pala, seveda Tofane, grupo Shiara, bili smo tudi tri leta v grupi Brenta, prav tako smo bili parkrat na Dolomitih Picolo okoli severnega dela Gardskega jezera, pa tudi v Avstriji na t.i. Lienških Dolomitih. Vsaka tura je bila unikat in ni bila v taki obliki nikoli opisana.

Letos smo se podali na ferrato Micheli Strobl na goro Punta Fiammes (2240 m.n.v) severno od Cortine d’Ampezzo. To ferrato smo doslej preplezali enkrat v letu 1995. Tehnično je zahtevna, precej izpostavljena, zavarovana pa je z jeklenicami, klini  in eno malo daljšo lestvijo. Vzpona po ferrati je 520 m skoraj navpično, skupnega vzpona pa 940 m. med vzpenjanjem in na vrhu smo nagrajeni s čudovitim razgledom na Cortino d’Ampezzo pod nami in seveda sosednje gore.

Lahka skupina se je v tem času podala po lepi zelo razgledni poti Sentiero Turista na čudovito gor Monte Pianno (2325 m.n.v) – gora muzej. Tu na planoti na, ki jo po vrhu prehodiš v 15 minutah, je v 1. svetovni vojni izgubilo živlenje več kot 14000 vojakov na obeh straneh. Po vrhu se sprehajaš med strelskimi jarki in rovi ter mnogimi spomeniki in spominskimi obeležji. V koči Bossi, tik pod vrhom, se lahko okrepčaš, na voljo pa je tudi kar precej literature o tej gori. Po ogledu vsega tega smo se spustili do jezera Antorno in naprej do jezera Misurina, kjer smo počakali na avtobus s planinci, ki so bili na ferrati. Spali smo na koči Auronzo.

Drugi dan se je že začel bolj klavrno. Že pred zajtrkom je bilo par močnih nalivov in takoj smo vedeli, da z našem 6-7 urnim spustom v sosednjo dolino proti mestu Sixten ne bo nič. Zato smo na koči naredili krajšo slovesnost ob 25-letnici naših romanj v Dolomite. Na slovesnosti mi je šef koče podaril obsežno knjigo o tem delu Dolomitov in ljudeh, ki so od leta 1874 do leta 2014 zaznamovali življenje na tem koščku raja. Tudi to je znak, da naš prispevek v osvajanju Dolomitov ni mali.

Na povratku smo si ogledali še pokopališče avstrijskih vojakov pod Monte Pianom, kjer je pokopanih tudi 7 Slovencev, šli smo do izvira Drave, seveda pa nismo izpustili že tradicionalne pice v piceriji na italijansko-avstrijski meji.

Tako je zaključeno zelo uspešno obdobje naših pohodov v Dolomite. Verjamem, da bomo v našem društvu prav tako uspešno nadaljevali z osvajanjem Dolomitov še naprej in prav nič neverjetnega ne bi bilo, če bi nekdo čez 25 let nekaj podobnega zapisal ob 50 letnici Dolomitiv – zlatem jubileju, saj planinci tako hočejo. In planinci imajo vedno prav!

Pripravil:
Vanč Hartman

Planinci PD Slovenj Gradec na Sv. Višarjih in Kamnitem lovcu (2071m)

Poročilo

Praznični ponedeljek, 25.6. 2018  smo  planinci našega društva imeli pohod na Sv. Višarje in osvojili tudi vrh Kamniti lovec. Naš neutrudni planinski vodnik Stane Plevnik je organiziral pohod, ki smo se ga številčno udeležili za poln največji Nomagov avtobus. Stanetovi pohodi so prava planinsko doživetje z odlično organizacijo in ob podpori  žene Sonje.

Sv. Višarji, idilična vasica na tromeji v Kanalski dolini, kjer sobivajo tri kulture in trije različni svetovi, romanski, germanski in slovenski, pritegne številne obiskovalce: poleti romarje, pohodnike, plezalce, pozimi smučarje. Marijina cerkvica na 1792 m nadmorske višine je še vedno eden najpomembnejših  romarskih ciljev tudi za nas, ki se na goro povzpnemo peš, po starih uhojenih gorskih poteh, ali pa kar z gondolo iz Žabnic.

Iz Slovenj Gradca smo se zjutraj odpeljali v dežju. Med vožnjo preko Avstrije smo opazovali nebo, modrovali in vendar smo se  trdno odločili, da saj  vzpon do vasi  opravimo v vsakem vremenu. Oblačno vreme in dopoldanska višja oblačnost brez padavin ter popoldansko sonce   nam je prijazno omogočilo, da smo v treh različnih skupinah planincev imeli popoln planinski dan.
Stane želi vedno  pomagati vsem prijavljenim planincem, da  zmorejo pohod. Ob podpori 8 vodnikov našega društva smo imeli lahko 3 skupine: skupino, ki je vasico Sv. Višarje osvojila z gondolskim prevozom in nato opravila krajši pohod po poteh pri vasici; kot  druga skupina so se planinci odpravili peš iz doline do vasice ter jo osvojili po 2,5 ure hoje. Tretja skupina pa je iz vasice nadaljevala pot do vrha, do Kamnitega jezdeca. Tako je vsak naš planinec po svojih  močeh lahko resnično užival.
Planinska koča v vasi nas je s svojo dobro kulinarično ponudbo   primerno pogostila, v druženju smo posedeli na popoldanskem soncu. Nekateri naši planinski »mački« so  predstavili gore v razgledu ter dodali še kakšno planinsko zgodbico iz preteklih let. Strmejši pust v dolino po smučišču  je dobro preizkusil našo kondicijo za bližnje visokogorske pohode  v  teh poletnih mesecih.

Seveda je vožnja nazaj v Slovenj Gradec potekala v prijetnem vzdušju s postankom za pravo kulinarično bogato pokušino naših slovenjgraških suhomesnatih dobrot.

Pripravila :
Marjeta Škorja
PD Slovenj Gradec

Vabilo na pohod na Virnikov Grintovec

sobota, 16.6.2018, 5.00

KRAJ ODHODA IN POT?
Gostišče Marčič

Peljemo se v smeri Slovenj Gradec – Holmec – Železna Kapla – Zg.Jezersko. Pot nas usmeri desno na pešpot mimo sv.Ožbalt-a, ki se vzpenja najprej po travniku, nato pa v gozdu, po grebenu do vrha Virnikovega Grintavca 1954 m. Lepi razgledi na Kam. Savinske Alpe in Osrednje Karavanke.