6. planinski pohod na Partizanski dom Kope

Planinsko društvo Slovenj Gradec  je letos prvič samostojno pripravilo in izvedlo zdaj že 6. pohod  na Partizanski dom na Kopah. Pohod je sicer v zadnjih letih v občini Slovenj Gradec tradicionalen in to tradicijo je želelo domače planinsko društvo ohraniti tudi letos. Vodnika našega planinskega društva Milan Šuler Milč in Jože Rotovnik Cola sta izvedla pohod v soboto, 3.junija 2017.

plesnik

Pričetek pohoda je bil ob 7.30 uri pri Turistični kmetiji Plesnik. Pohoda se je udeležilo 24 pohodnikov. Vremenska napoved ni obetala stabilnega lepega vremena, v prvih urah  pohoda je pohodnike vseeno »ulovil«  dež. Izkušenim planincem pohodnikom pa to ni  »pokvarilo« vzdušja in otežilo hoje, saj so takih vremenskih sprememb navajeni in pripravljeni s primerno opremo. Kot pravi pregovor, da za vsakim dežjem posije sonce, je to veljalo tudi v soboto, ko se je pohod v popoldanskem času odvijal obsijan s soncem.  Pot je vodila mimo kmetije Golob in Kaštivskega sedla na Partizanko, kjer so se pohodniki  pridružili proslavi ZB Šmartno v spomin na boje Zidanškove brigade in nato je sledilo prijateljsko druženju z malico.

skupna

Sledil je povratek do Turistične kmetije Plesnik, kjer sta Milan in Cola pohod  zaključila pred 16. uro. Evidenco pohoda je že zjutraj skrbno zabeležil ter uredil tajnik društva Darko. Milan je ob vodniškem delu uspel ujeti tudi utrinke s pohoda.

Pripravila:
Marjeta Škorja

Planinci PD Slovenj Gradec na pohodu po Meškovi poti

V soboto, 8. aprila, smo se planinci našega društva zbrali v sončnem jutru pred župniščem na Selah. Kot  nekdanji domačin na Selah je pohod tradicionalno organiziral in tudi vodil Ivan Hovnik. Po »akademskih petnajst« smo se malo čez 7. uro podali na to 14 km dolgo pot.

smerokaz

Pri župnišču Sv. Roka smo  prisluhnili pozdravu Ivana Hovnika, Že takoj po delo prehojene poti smo opazili, da je pot lepo na novo označena z lepimi smernimi tablami, za to pot vzorno skrbijo domačini iz TD Murn Sele-Vrhe. V tem času je bilo ob poti že precej v cvetju in zelenju. Ampak vse nas je presenetila tudi brezbrižnost nekaterih ljudi, da Narava ni smetišče in smo žal videli tudi neprijetne prizore. Žalostno!

smeti

Pri spominskih obeležjih padlim v vojni smo za kratek čas postali in nato s spustom do cerkve Sv. Neže prišli do cilja našega pohoda. Po ogledu cerkve smo se pri gostišču Neža okrepčali in se napotili nazaj proti Selam in cerkvi Sv. Roka na izhodišče našega pohoda.

cerkev

Pohod je bil letos v lepem in toplem pomladnem vremenu, Ivan pa je poskrbel, da smo pohodniki imeli izčrpne predstavitve točk pohoda, hkrati pa je podoživel čas svojega stika z Meškom in čas svojega življenja na Selah.

Danilo Goljat

Znamke PZS za članstvo v zvezi in PD Slovenj Gradec za leto 2017

Pričeli smo s prodajo znamk Planinske zveze Slovenije za članstvo v zvezi in Planinskem društvu Slovenj Gradec za leto 2017.

Cenik članarine za leto 2017:

Na planinski filmski večer EMILA MILANA SAVELLIJA

Petek, 17.2.2017 ob 18.00 KULTURNI DOM ČRNA

1. del: FILMI E.M.SAVELLI
2. del: VZPON NA AMA DABLAM (D.KREBL)
3. del: VZPON V KIRGIZIJI (G.LAČEN, A.GRADIŠNIK))

VSTOPNINE NI!
UO PD ČRNA

Planinski pohod »NA KRASU JE KRASNO«

Ponovno je leto naokoli in v nedeljo 9. oktobra je zopet potekal tradicionalen, letos že 21. pohod po Krasu, katerega pot poteka preko čudovitih Kraških vasic. Pohod se vedno vsako leto prične v majhni slovenski vasici z imenom Tuhelj, konča pa na italijanski strani v kraju Praprot. Datum pohoda sovpada z zaključkom večdnevnega praznovanja mini Oktoberfesta, zato je tam zmeraj živahno in veselo. Vmesni del poti je vsako leto različen. Poteka preko gričev, gozdov, med kraškimi gmajnami, ob vodnih zbiralnikih - kalih in ob drugih zgodovinsko zanimivih točkah.

skupinska

Ime je dobil po pesmi  NA KRASU JE KRASNO (Miroslav Košuta)

Na Krasu je krasno – nikdar ni prezgodaj,
nikdar ni prekasno:
vse je zmeraj o pravem času,
na Krasu ………

Pohod je namenjen negovanju prijateljstva prebivalcev na obeh straneh meje. Prvi pohodi so potekali le na italijanski strani, preko vasi kjer živijo zamejski Slovenci. Prvič pa so čezmejni pohod organizirali leta 2005, po vstopu Slovenije v EU, ko so bile končno odpravljene birokratske mejne ovire.

klopca

Slovenjgraški planinci smo se pohoda letos udeležili že četrtič. Kar 26 nas je zjutraj čakalo na postajališču pri Marčiču, od koder smo se z avtobusom odpeljali v Tuhelj. Na startu se nas je zbralo kar lepo število pohodnikov iz raznih krajev Slovenije in zamejstva. Prijazni domačini so nas pogostili z raznimi dobrotami. Ob 10. uri smo krenili na nezahtevno, štiriurno pot ob kamnitih škarpah zaraslih z rujem. Pot nas je vodila na vrh griča z razvalinami kamnite cerkve, nadaljevala pa  mimo spomenika padlim žrtvam fašizma. Pot je vodila tudi skozi zanimivo kraško jamo Grižnica, ki je pravzaprav naraven predor, kateri omogoča dostop do kraške udornice. Ustavili smo se tudi ob dobro ohranjeni rezervni obrambni liniji avstrijske vojske iz 1. svetovne vojne, ki so jo zgradili ruski ujetniki iz Galicije. Zadnji postanek smo imeli na razglednem griču, kjer je bilo zanimivo prisluhniti domačinu ob pripovedi zgodb  iz obdobja 1. in 2. svetovne vojne, predvsem tistih o pestrem življenju Slovencev pod fašizmom. Zanimiv je bil predvsem podatek o tem, da je bila vas Praprot proti koncu II. svetovne vojne zbombardirana s strani zavezniškega letalstva. V njej so Nemci namreč imeli protiletalsko arterijo, ki je streljala na zavezniške bombnike, ki so leteli iz Barija v Nemčijo bombardirati nemško industrijo.

pot

Na cilju v Praprotu nas je pričakalo prijetno vzdušje v prireditvenem prostoru in ob njem. Na odru so se zvrstili razni ansambli s slovensko narodno zabavno glasbo.

zakljucek

Vse prehitro je prišel čas za odhod proti domu.

Na Krasu je res krasno, radi se še bomo udeležili naslednjih pohodov.